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Blutstück

© Diana Pfammatter

zum Programmheft

Based on the novel Blutbuch by Kim de l’Horizon
Staging: Leonie Böhm
 

We are granny-mother-child-hybrids. We all harbor cells from our mothers throughout our lives – and our mothers, some of ours. In Blutbuch, the narrator Kim takes stock
of the things we carry on without being asked to, things that have seeped into our bodily memory via cells and narratives: fears, desires, and affiliations. Boundaries, rules and all that was never said, out of shame, hypocrisy or pain. Kim takes a stand against staying silent. After all, if we are connected to everything, then surely we can change – can’t we? So how do we get everything back in motion?

Leonie Böhm and author Kim de l’Horizon met last year in Zurich. Leonie Böhm – whose radical adaptations of the classics have made her thoughts and emotions tangible in the here and now, bringing out their transformative potential – now turns to contemporary source material that already contains the will for dialogue and change. And Kim de l’Horizon puts Blutbuch – arguably the most talked-about German-language literary debut of last year and winner of the 2022 Swiss and German Book Prizes – into an artistic process with an open outcome.

Staging
Leonie Böhm
Stage design
Zahava Rodrigo
Costume design
Mascha Mihoa Bischoff
Lightning
Gerhard Patzelt
Dramaturgy
Helena Eckert
Show all contributers
Audience Development
Tali Furrer / Silvan Gisler
Touring & International Relations
Sonja Hildebrandt
Artistic Mediation Theatre & School
Zora Maag
Production assistant
Sarah-Maria Hemmerling
Stage design assistance
Jana Furrer
Costume design assistance
Noëmie  Cassagnau / Anna Toni Vyshnyakova / Ruth Wulffen
Production intern
Carolin Bodensteiner
Stage manager
Michael Durrer
Prompter
János Stefan Buchwardt
Surtitles Setup
Anna Johannsen (Panthea)
Surtitles Translation
Yanik Riedo (Panthea)
Surtitles Operators
Josephine Scheibe / Kevin Mutter / Holly Werner
Show less contributers

Supported by Think Tank für Transformation, Diversität und Inklusion
A coproduction with the Wiener Festwochen

performance rights: schaefersphilippenTM, Theatre and Media GbR, Cologne.

  • 1h 40min (no break)
  • Premiere: 22. February 2024, Pfauen
  • Recommended from the age of 16
  • English Surtitles
  • 🛈 Introduction 30 min before the play on 26.2., 6.3., 15.3., 16.3., 22.3. and 17.4.
Introduction: Emilia Wehrli, Theaterjahr
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Image gallery & Videos

Bits on Pieces
More texts and contexts related to our stagings in the theatre’s journal.

Kurz nach der erfolgreichen Premiere von Blutstück treffen sich Leonie Böhm und Kim de l’Horizon zu einem ersten Reflektionsgespräch über die gemeinsam erlebte Zeit. Sie reflektieren dabei den Unterschied vom Schreiben zum Spielen, verschiedenen Formen der Autor*innenschaft und das Miterleben der eigenen Körper in ihrer künstlerischen Praxis.

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Im Hinblick auf die Premiere von Blutstück, publizieren wir vier Beiträge mit Perspektiven von Schüler*innen des Liceo Artistico auf das Blutbuch von Kim de L`Horizon. Der letzte Beitrag der Reihe stammt von Marvin Simmen, 17 Jahre alt, der das Rezept seines Zaubertranks preisgibt.

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Im Hinblick auf die Premiere von Blutstück, publizieren wir vier Beiträge mit Perspektiven von Schüler*innen des Liceo Artistico auf das Blutbuch von Kim de L`Horizon. Der dritte Beitrag kommt vom Fia Schweizer (16), die über die Dinge schreibt, die wir uns erzählen und die uns erzählt werden, uns formen und bestimmen, woran wir glauben.

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Im Hinblick auf die Premiere von Blutstück, publizieren wir vier Beiträge mit Perspektiven von Schüler*innen des Liceo Artistico auf das Blutbuch von Kim de L`Horizon. Eva Weisstanners Beitrag folgt dem von Hanna Wirth, und fokussiert ebenfalls die Prozesse des Fliessens und Wurzelns. 

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Im Hinblick auf die Premiere von Blutstück, publizieren wir vier Beiträge mit Perspektiven von Schüler*innen des Liceo Artistico auf das Blutbuch von Kim de L`Horizon. Den Auftakt macht Hanna Wirth (19) mit einem Plädoyer dafür, ins Fliessen zu kommen. 

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The Directors Talk
About Season 23/24

The 23/24 season of the Schauspielhaus Zürich will be special. Not only because it is the last season of Nicolas Stemann's and Benjamin von Blomberg's directorship, but also because the eight house directors are all returning to the house once again to work on new productions. In eight short videos, they talk about their plans.

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